Aan de top

Soms zie je het op internet voorbij komen: een vacature voor een SEO specialist. Zelf heb ik dit vaak voorbij zien komen. De eerste paar keren dacht ik daar amper over na. Het zal wel, dacht ik. Maar met mijn nieuwsgierige aard kon ik niet anders dan me afvragen wat een SEO specialist nou eigenlijk is. Een specialist ja, maar dat schijnt tegenwoordig iedereen te zijn. De belangrijkste vraag is dus waar SEO voor staat – want dat het een afkorting is, is de meesten wel duidelijk.

Scoren

SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit houdt in dat er informatie- en communicatietechnieken gebruikt worden om ervoor te zorgen dat bepaalde websites hoger scoren in google. Dit is een handig hulpmiddel voor bedrijven die op zoek zijn naar publiciteit en een groter klantenbestand. Als ondernemer heb je er immers belang bij een hoge score op google. Via SEO kan je ervoor zorgen dat de website van jouw bedrijf bovenaan staat op google, zodat meer mensen erop klikken en er meer bezoekers naar jouw website komen. Zo hoef je dus ook minder reclame te maken, wat jou weer heel wat kosten scheelt.

Kostenefficiënt

Daarvoor kun je een SEO specialist in dienst nemen. Je kan hem in dienst nemen op grond van een regulier arbeidscontract, of je neemt een freelancer die op basis van opdracht voor jou werkt. Beide opties zijn beter dan wanneer je ervoor kiest om het zelf te doen, want dat zou je heel veel tijd kosten. Een SEO specialist kent namelijk alle kneepjes van het vak en weet precies waar hij op moet inspelen om ervoor te zorgen dat jouw website hoog scoort in de zoekresultaten. Het belang hiervan moet je niet onderschatten, want veel mensen klikken niet verder dan de eerste, tweede en derde website die eruit rollen als zoekresultaat. Als je dus lager staat dan dat, kan je het wel vergeten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *